В ОУ ”20 април” официално стартираха новия проект „Тормозът и умения, които имат значение през граници“ по програма „Еразъм +“
На 28 ноември, в ОУ”20 април” официално беше даден старт на новия интригуващ проект „Тормозът и уменията, които имат значение през граници “ по програмата „Еразъм +“ ”, който е на стойност около 24 000 евро. Училището ще реализира проекта с още четири европейски училища от Румъния, Полша, Чехия и Италия.Ръководител на проекта в ОУ „20 април” е Таня Ракова.
Ученици, родители, учители и гости се запознаха с целта и задачите на проекта и се обединиха около темата „Тормозът- онлайн и офлайн“.
Откриването на проекта продължи с произведения на малките художници, с ръководител Петя Караджова, щафетни игри, подготвени от Ваня Гулекова и състезание по хандбал, а за музикалните изпълнения се погрижи Ануш Славейкова. Интересна презентация по темата за тормоза представи Дидка Карайлева, а Нина Истревска отчете резултатите от направеното проучване относно тормозът в училище.
Комитетът по Правата на детето от Обединените нации през 2011 год. подчертава, че агресията, насилието и грубостта заемат все по- широки очертания в обществения живот. Недопустимо е нарушаването на човешките права.Изследванията на комисията доказват, че тормозът в училище, а и не само там, нараства през последните години. Проучването, проведено през 2012г. включва 142 страни. То показва, че са разгледани 251 640 случая на тормоз по сигнали, разпространени по целия свят. Докато през 2004г. те са били 67 142. Според тези изследвания 9 от 10 случая са били в училище. Тормозът между нас или в социалните мрежи има изключително негативно влияние върху развитието на подрастващите, върху уменията им за общуване в училище и социалната им адаптация.Подложените на системен тормоз стават по- уязвими, по- несигурни и преживяват неуспехите си болезнено. Често страдат от депресия, а в по- тежки случаи това ги подтиква към самоубийство.
Дейностите по проекта ще развият инициативността у подрастващите и уменията за предпазване от агресия .Ще формират самоконтрол, който е необходим , където и да се намираме по света. Тези умения ще дадат възможност на учениците да управляват своите емоции и контакти, да не допускат конфликти или да ги разрешават по мирен начин. Проектът ще предостави модели на поведение при разрешаване на спорове, като не се допускат агресия и тормоз.За тази цел учениците ще бъдат включени в 5 клуба по направления : „Ние действаме отговорно и се забавляваме“,музика, изобразително изкуство, спорт и дигитални технологии.Тези занимания ще развият умението им да разговарят и да се изслушват, да изградят вярна самооценка и отговорност към другите.
Задачите и обектите на дейността са:
- Да развие 3 важни умения, чрез които да се предотврати тормозът онлайн и офлайн
( ефективна комуникация, разрешаване на проблеми и творческо мислене) у 1000 ученика от 5-те училища – партньори.
- Да развие самоувереност у 1250 ученика от 5-те училища.
- Да се повиши осведомеността на 500 родители от училищата – партньори относно тормозът онлайн и офлайн.
- Да се развият модели на добри практики за ефективно ръководство и разрешаване на проблемни ситуации
- Да се помогне на учителите да развият умения за ефективно ръководство при офлайн и онлайн тормоз, като използват новите технологии за приобщаване на деца и родители към темата.
Очакваните резултати:
1.Пет работни срещи ще бъдат организирани за 20 учители във всяка една от държавите- партньор.
2.Десет разменни визити на 60 ученици с 20 учители , по две за всяка държава.
- 1 250 ще бъдат включени в 5 смарт клуба- „Аз мога да действам отговорно и да се наслаждавам”
- 25 тренинга за всичките училища – участници ще бъдат организирани за 500 родители
- Модел на добри практики ще бъде разработен на тема „Тормозът- онлайн и офлайн”
- Две транснационални срещи ще бъдат организирани в началото на първата и втората година в Румъния и Италия.
Oborishte.bg











