Денис Станчовски ще стартира в 51-ото Сърбина Рали като най-резултатният пилот до момента в групите тази година
Пилотът на Моторспорт Академията Денис Станчовски ще стартира в 51-ото Сърбина Рали не само като най-първият гарантиран шампион за сезон 2018 г. в R5 (не броим отборната титла на Мегапорт Рейсинг), но и като най-резултатният пилот до момента в групите тази година. За три ралита – от старта на Твърдица до финала на Стари столици панагюрецът е събрал общо 139.4 т. и, чисто административно, единственото, което остава за Денис пред първата му шампионска титла в кариерата е годишното утвърждаване на резултатите и шампионите от управата на БФАС.
Това обаче ще е реално от момента в който, Денис и неговият навигатор Младен Карчев успеят да докарат Хюндай-я до финала на Централния булевард във Връняшка Баня.
В момента разликата между Станчовски и вторият в класа шведа Адам Вестлунд е 50.4 т., за когото има само една минимална и теоретична възможност възможността да се върне в шампионата и евентуално официално да стане първият чужденец национален първенец на България.
Дори и Станчовски да запише „нула“, а Вестлунд да спечели победата в R5, той би записал само половината от точките от Сърбия (30.4 т.), разликата преди Рали България ще е точно 20 т.
Но е лесно да се предположи, че Станчовски ще кара стопроцентово тактически, така че колкото и да спечели от Врънешка Баня (умножено по коефициента на ралито – 1.6) ще го е произвело в шампион предсрочно.
Това е вторият сезон на Станчовски като пилот на Моторспорт Академията и втора година, в която младежът кара и за Хюндай Рейсинг Трофи. В дебютната си година младежът завърши втори и в националното първенство, и в марковия трофей на твърдишкия тим.
Със сигурност първенствата през 2017 г. са изострили вкуса на младежа към националните успехи.
Денис може да допълни титлата си в R5 също и с тази на името на Тодор Славов, където в момента панагюрецът заема втората позиция, само на 2.2 т. от сегашния лидер в класирането Григор Григоров (Григоров Рейсинг, Пежо 208 R2).
Григоров обаче пропуска Сърбия Рали и Станчовски (68 т.) и Вестлунд (46 т.) остават основните претенденти, но шведът изостава и класирането от Сърбия ще определи дали Станчовски ще има две от трите възможни титли или играта с Вестлунд ще продължи във Варна с България.
По-неизгодна е позицията на Станчовски в шампионата Хюндай Рейсинг Трофи, където два кръга преди финала шведът го води с 105:78.
И тук спорът е изцяло между двамата пилоти на Моторспорт Академията, тъй като грузинецът Александър Ломадзе (43) е трети, но на масивна разлика Станчовски.
Последните две състезания за младежът – Монбат Рали Сливен и Стари столици показват, че втората половина на сезона за Денис се оказва по-силната и той печели безапелационно.
И тук идва вариантът, при който Станчовски ще трябва да залага на малшанса на Вестлунд, който, ако завършва втори в оставащите две ралита от програмата на Хюндай Рейсинг Трофи (Италия и България) завърша винаги втори, то Станчовски може да завърши годината само с две от планираните три титли.
Oborishte.bg