Отново тръгва безплатна пациентска линия за консултации в условия на COVID-19
От днес, 18 ноември, информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания 0800 14 515 подновява функционирането си. Така ще се намали тежестта над лекари и пациенти в момент, в който здравната система изпитва сериозен натиск заради непрекъснатия ръст на заболели от COVID-19. Линията е създадена от Националната пациентска организация, в партньорство с VIVACOM и CallFlow, и дава възможност за навременна и адекватна консултация със специалисти, както и допринася да се избягват ненужни посещения в здравните заведения. Тя осигурява на пациентите допълнителна информация и време с лекарите за обсъждане на въпросите, свързани с хроничните им заболявания и COVID-19.
Всеки работен ден от 9 до 18 ч. лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания. При симптоми на COVID-19 обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение.
Безплатният телефон беше създаден по време на извънредното положение, като от март до септември 2020 г. на нея са се обадили над 3000 души. Всеки трети е потърсил помощта на кардиолог, а всеки четвърти – на ендокринолог. Благодарение на телефонната линия, на 6 пациенти е осигурена спешна медицинска помощ, а на 12 е оказано съдействие да получат медикамент, който не се предлага в България. Един от 10 пациенти е имал нужда от психологическа подкрепа. Голяма част от пациентите, консултирани от психолога, са самотноживеещи или млади хора, останали без работа, както и пациенти с тревожност и депресивни състояния, вследствие на изолацията и социално-икономическата ситуация, в която се намират.
Петима са декларирали, че са жертва на насилие. На 37 пациенти без близки е оказано съдействие да получат топла храна и грижи в домашна среда от общините, в които живеят. На 43 пациенти е предоставена информация как да ползват социалните и здравните си права, а за 4 самотни родители е осигурена храна и продукти от първа необходимост, показват още данните за ефектите от линията 0800 14 515.
Oborishte.bg