От днес започва регистрацията за подаване на документи за изплащане на болнични по електронен път

Работодателите и самоосигуряващите се лица могат от днес да се регистрират на сайта на Националния осигурителен институт, за да подават по електронен път документи за изплащане на парични обезщетения.

След 1 януари става задължително подаването по електронен път и с електронен подпис. За целта е нужна регистрация чрез сайта на Осигурителния институт.

Регистрацията отнема секунди и всеки един работодател може да направи преценка кога да я направи.Това  може да стане и непосредствено преди подаването на самите данни за изплащане на обезщетенията.

Самоосигуряващите се лица обаче ще трябва да отидат до Националния осигурителен институт и да посочат лицето, което упълномощават да подава данни, ако те самите няма да го правят лично. Новите разпоредби допускат, ако документите са по-малко на брой да могат по избор да се подават и на хартия.

Електронното подаване на документи важи за всички лица, които подават повече от 10 документа. Когато са до 2 – на хартия, а между 2 и 10 – на електронен носител.

Целта на новата система е по-бързото изплащане на болничните листове – до 10 работни дни.

Сподели с приятелиShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedIn