Рекорден брой слаби оценки на националното външно оценяване по математика след седми клас

Рекорден брой слаби оценки има на националното външно оценяване по математика след седми клас тази година. От общо 53 212 явили се, 17 983 имат двойки на първия модул, където задачите са по-лесни. През 2015 г. двойките на тази част са били 14 939.

Втория модул, който е необходим за кандидатстване в гимназиите и където задачите са по-трудни, са решавали 32 044 от 53 212 седмокласници. Общо 12,11 % или 3 881 учениците са получили крайна оценка двойка на двата модула, което е почти двойно повече спрямо миналата година. Тогава слаби оценки са имали 2 100 деца.

Резултатите са най-лоши от седем години насам, въпреки че за първи път децата можеха да ползват лист с формули по математика по време на изпита. Тази година тройка се пише при 16 точки резултат на теста, както през 2014 г. През м.г. за тройка са трябвали 18 точки. От обясненията на експерти в образователното министерство стана ясно, че критериите са намалени, тъй като задачите са се оказали по-трудни за учениците.

Отлични оценки на изпита по математика имат 1127 седмокласници, като 37 от тях са изкарали максимален брой точки на двата модула от теста – 100. Нито една точка на изпита не са получили само 4 деца.

От явилите се 53 579 на националното оценяване по български език и литература на първия модул – тест от 25 въпроса, двойки имат 9 481 седмокласници. Миналата година слабите оценки са били по-малко – 8 154. Преразказ на откъс от „Родителска среща“ на Михаил Вешим, което е втората част от изпита, са писали 39 306 от децата. Като крайна оценка от двата модула двойки имат само 759 ученици, което е по-малко от м.г.

Отличниците по български език и литература са тройно повече от децата със слаби резултати – 2 523-а. Миналата година шестиците са били със 150 по-малко. Само едно дете обаче тази пролет има максимален брой от 100 точки на теста.

Oborishte.bg

Сподели с приятелиShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedIn